torsdag 23 april 2009

varför, varför, varför?!

på facebook har jag för tillfället statusen "hatefull and angry!!" efter gårdagens incident på pendeln. självklart blir folk lite nyfikna på varför jag är arg, för det är inte allt för vanligt. innan jag ens hunnit berätta vad som hänt har jag nu tre gånger fått frågan;
"Vad har du gjort?!"
(observera; betoning på du)


det är inte riktigt rättvist. för det var INTE MITT FEL!!! jag vet att det kan ha varit mitt fel i andra situationer då jag blivit upprörd eller arg eller ja, allmänt uppjagad. men jag erkänner inget! Denna mack-incident (som också idag, då jag återberättade det hela för mammas vänninan får det att tåras i mina ögon) var inget jag kunde rå för, det var inget som jag på något sätt kunde ha gjort för att förändra det som hände där på tåget... dessutom tror jag inte ni förstår hur god den där mackan var...

så nu vill jag bara helt vänligt påpeka att ALLT var den där tjejens fel, INGEN ANNAN KAN HÅLLAS ANSVARIG FÖR VAD SOM HÄNDE MED MIN GODA MACKA!

Annars har det varit en väldigt trevlig dag, trots att Jobi ringde och väckte mig. frukost, tv, träningspass, sen lunch, promenad, kaffe, middag, åsa, mys, tv, scrubs..
Imorgon blir det jobb igen, Norrtälje here I come!!

ps. just nu har jag ett väldigt bra jobb hos VD. Turistbyrån (där jag har jobbat ett antal somrar) vill gärna ha mig där i sommar. KANSKE kan bli något på MinoMin i sthlm om jag har tid, har ju sagt till anna att jag skulle ställa upp om det behövdes. Och har nu precis fått ett erbjudande att jobba lite extra på Thoresta som servitris.. Jag vet, jag undrar också hur jag har burit mig åt!

Inga kommentarer: