fredag 3 april 2009

good morning sunshine, och ett slag i ansiktet

jag har lagom till min hemresa lyckats dra på mig en otroligt trevlig förkylning. hostar massa slem och går omkring med två pingisbollar i halsen.. Dessutom sov Coco (familjens katt) i mitt och annas rum i natt, vilket resulterade i att jag idag har alldeles svullna ögon.. hade jag orkat skulle jag tagit en bild och lagt ut, men jag är för lat och kanske lite för fåfängd för att göra det..

hurra liksom!

syster: nej jag åker inte idag. jag lämnar auckland på söndag kl 13.20 (alltså 02.20 svensk tid) men maila mig så att jag vet vad det är jag ska köpa.

igår var det svensk-torsdag på barabra, var nog sista gången jag var där. om jag inte pallrar mig ner på lördag. känns lite sorgligt faktiskt, men det har ju varit så hela veckan, alltid sista sista sista. hur som så fick jag och anna frågan om vi var systrar. vilket i alla fall jag tycker är en ganska rolig fråga.
för vi har anna
som har rakt yber blont hår och talar grov skånska.
sen har vi astrid med sitt guld blonda yber lockia hår och talar stockholmska... OM vi nu hade varit syskon så skulle vi väl ändå ha pratat samma dialekt, eller??? undrar hur det hade varit att vara syster med tok-anna.. lite skrämmande tanke. kanske får ta och fråga ut hennes syskon i sommar, få en utvärdering av annas prestation som syster.. ;)

nu ska jag och mina svullna ögon gå upp och hjälpa anna med tvätten, gör mig en kopp te och sen krypa tillbaks ner under mitt varma duntäcke..

det är inte långt kvar nu..
usch usch!

1 kommentar:

Big S sa...

Jag vet ju faen inte vilken adress jag ska mejla till så jag skriver det här:
Olympus Li-42B heter batteriet. Kostar 545 kr här, så allt som är billigare än det är OK. Sätter in 500 pix till dig i morgon.
pussåkram