lördag 4 april 2009

det där med att planera saker...

gårdagen var ju en stor flopp. behöver inte gå in på några detaljer, men det blev ju inte alls som vi hade tänkt oss.. jag och anna hamnade på olika håll och spenderade tyvärr större delen av kvällen ifrån varandra. vad hände där liksom????

nu sitter vi hemma hos anna, i den stora soffan och ska snart ut och ta tag i min sista dag i auckland. det är läskigt att jag snart är hemma i lilla sverige igen (lilla och lilla, sverige har ju faktiskt större area än nz.. där lärde ni er något nytt!)

imorgon vid den här tiden sitter jag på ett plan, och vem vet när jag kan återvända hit igen. känns som att det ligger ett litet depp-moln över mig och anna idag trots det att solen skiner och det är varmt och skönt ute.. det är aldrig kul att lämna en plats där man har haft så roligt, men förr eller senare måste man ju hem igen.. har ju faktiskt saknat en hel del människor där hemma med.

det jag ser mest fram emot är att få krypa ner i min sköna säng, i vårt trygga hus, i lilla sigtuna. att känna sig helt säker igen. och mammas mat såklart! Påsken kommer också att bli en höjdare, hela familjen samlad igen. god svensk mat, godis och alla bus ongar! träffa anna och hennes lilla dotter, låååååååååååååång lunch med Gustav, hälsa på jobi i uppsala, Rebecka i gamlastan, Zofia.. svensk vår och svensk sommar. sist men inte minst så ska det bli så gott att dricka ett stort glas lätt mjölk!!! :D

borta bra men hemma bäst är väl vad man brukar säga.
dessutom så blir det inte sämre av en schysst återbäring på skatten, och dessutom kommer jag få tillbaks skatten jag har betalat här i nz. life is sweet sometimes!

blir väl en kort bloggning imorgon innan vi lämnar ponsonby, och antagligen lite i hongkong med efter att jag har sprungit runt och letat rätt på batterier till min svåger.

anna just nu:
"gråter du...?"
"eh, nej. jag är förkyld!"
"aha, synd. jag önskar att du grät!"Fet
tack för den liksom!



over and out.
please exit to the left.

1 kommentar:

Big S sa...

Mammas mat?! What about my cooking då???

Förstår precis hur det känns, det är pissjobbigt att lämna men skönt att komma hem på samma gång. Vi ska nog se till att du inte hinner längta tillbaka allt för mycket!! (Du vet att E har påsklov när du kommer hem va? Najs tajming!)

Den där tok-Anna verkar som en rolig sorts Anna för övrigt. :D

Och du, spring inte FÖR mycket i Hongkong, så viktigt är det inte med batteriet.

pussåkram, vi håller på att längta ihjäl oss här nu! Tur att du snart är hemma igen.