onsdag 15 april 2009

back where I started.

idag saknar jag auckland. mycket.

har haft en jätte trevligt dag, varit ute på Tyresö med Caroline och gratulerat Anna på hennes stora 21års dag. solen sken och vi satt ute på terassen och fikade. efter det blev det middag hemma hos bror inne i sthlm. längtan kom nog när jag gick från honom till södra station, det var kallt och mörkt och hela stockholm verkade rätt dött. då började jag längta tillbaks, till allt liv, ljus, musik, rörelsen, energin.

i 4 månader bodde jag där, och sedan på 32h är man tillbaks precis där man började. och allt ska gå tillbaks till det "vanliga" igen. när mitt vanliga varit något helt annat i flera månader så tar det tid och energi att bara vänja sig vid tanken att vara här.

jag visste ju hela tiden att jag skulle åka hem, men någon del av mig trodde nog att det skulle vara annorlunda. att det den här gången inte skulle vara precis likadant som när man åkte, att kanske något skulle ha ändrats här hemma med... så nu sitter jag här och känner mig nostalgisk, kollar på lite bilder och drömmer mig tillbaks till den där staden där långt, långt borta.

nej nu ska jag försöka bli lite mer munter. det har ju som sagt varit en väldigt fin vårdag och imorgon ska jag till uppsala och leka med nästa bror (efter hans tenta) och på kvällen blir det lasergame med gustav och några andra grabbar. OJOJOJ vad dom ska åka på pisk!!


Jag och lilla Tilma

vill bara tillägga att jag och Caroline hade en väldigt trevlig "fika" på Blå igår, en hel eftermiddag i solen med bra sällskap och ett par glas vin. känns lite lyxigt att kunna sätta sig där när man vet att så många andra jobbar och står i medan man själv bara tar det lugnt och njuter.


My partner in crime; Caroline


Juste Rob ringde mig ju härom dagen, väldigt trevligt att bara snacka lite skit ett tag och jag blev väldigt peppad på vår mini-reunion vi ska försöka styra upp förr eller senare. ska verkligen försöka få tag på någon på VD imorgon så att jag vet var, hur och när jag får börja jobba (tror för tillfället att det är den 21a). utifrån det får vi väl försöka planera in ett datum då västerås ska bli osäkert!!

....jag gillade att bo med Rob. det var en bra kombination, dock fick han nog en lite för stor "tjej-dos" då anna i princip flyttade in samtidigt med mig. haha, men kul var det ska ni veta!!

nej ni små barn.
dags att titta lite på BRA svensk tv och sen sova lite så att jag är pigg och utvilad till matchen imorgon,
pojkar ni borde vara oroliga!

Inga kommentarer: