måndag 13 april 2009

mot framtiden!

Idag har jag äntligen tagit tag i mig själv och gjort min anmälan.. Så nu får vi se vad som händer i höst. Kom fram till när jag var nere i auckland att studentlivet kanske inte är helt min grej, jag känner att jag har fått festa av mig ganska rejält så nu är det väl dags att ta tag i sig själv. bli lite "vuxen" eller nej inte vuxen, men lite mer ansvarsfull.

Fick lite ångest efter att jag bekräftat min anmälan och började desperat överväga om man kanske skulle ta och resa ett år till, leka av sig ett till år...? å andra sidan vore det ju ganska skönt att börja plugga, prova på i alla fall, sen får vi se om informations design verkligen är något för mig (är ganska övertygad om att jag inte kommer komma in på arkitektur faktiskt).
Efter att ångesten lagt sig la jag mig tillrätta i soffan och läste i min bok, skönt att inte behöva flänga så mycket för en gångs skull. Fika nu på eftermiddagen med Patrik i sigtuna, men oj va många gamla vänner man sprang på. fast det är ju också lite av charmen med sigtuna, att man ALLTID möter någon man känner..

Har dessutom haft mycket sms-kontakt med båda zofia i tyskland och anna i auckland. nyaste är väl att annas pojkvän föreslagit en förlovning, tror inte riktigt att anna och han är på samma sida men vem vet, kanske kommer hon hem med en brasiliansk man ni släptåg. haha det vore en syn det!!! hon berättade att hon varit och ätit middag på Vulcan Lane, och då kom en våg av aucklandd-längtan över mig... De trevliga restaurangerna, alla roliga middagar trion haft där. Men som jag sa till anna, man får njuta av stunden och av den platsen man är på för tillfället inte leva kvar i det gamla för mycket. vi kommer ju trots allt alltid att ha varandra :)

Här kommer några bilder som jag kallar;
"små tanterna och deras gossar!"


Reuter & Zof


Rob & Jag


Anna & Blivande make

nu ska jag läsa lite till för att stilla min nyafunna WW2-mani.
laters!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha. jag bokstavligen talat skrek nej.