söndag 21 juni 2009

världens slappaste dag!

igår var det ju som ni kanske vet midsommar. jag började dagen stabilt med att vakna upp ett par timmar för sent hemma hos zof, dessutom med en rätt schysst rödvins-baksmälla. men skam den som ger sig. packar ihop mina saker och nästan springer därifrån, för att sedan hamna på ett försenat tåg så att jag missade bussen och fick vänta 30min på nästa... kort sagt; dagen kunde ha börjat lite bättre.

när jag väl är hemma igen så bröt solen igenom de tunga regnmolnen och det var rätt trevligt väder, då passade jag på att binda två stycken blomsterkransar. måste säga att jag var rätt stolt över vad jag lyckades skapa (ja det kommer bild!)

det blev kalas hemma hos Caroline med allt det en riktigt midsommarfest ska ha, alldeles för stark bål, plockmat, snapps, massa snappsvisor, trevliga människor, dans runt midsommarstången, stafetter, skadade människor, kaos, bråk, skratt och tårar. karin och jag lämnade festen i helt rätt tid, innan allt spårade ur med andra ord. tog en taxi och lyckades få fast pris 150kr, fick veta idag en kompis fått betala 400kr för att åka lika långt! vår chaufför hette Lasse och jag tror att han gillade oss för vi skrattade hela resan! lite efterfest med bastu och ännu mer skratt för att sedan komma hem och hitta min bror och maja fortfarande vakna, så det blev lite mer efterfest!


det började så här stiligt


och avslutades med ett godishalsband fast trasslat i håret

idag har vi (jag, axel, maja och karin):
vaknat kl 12, förutom maja som vaknade 9.00 och axel som var dödligt bakis,
ätit frukost,
kollat på Kalle och chokladfabriken,
cyklat ner på stan för att köpa chips, dipp och 3L cola (jag och maja),
kollat på Band of Brothers och ätit chips med dipp och druckit massa cola,
kollat på bilder från igår,
funderat på om vi skulle laga makaroner och köttbullar till middag,
börjat kolla på 5:e Harry Potter filmen,
bestämt oss för att inte laga mat,
ringt till pizzerian,
hämtat pizzan,
äta och dricka ännu mer cola,
tittar på tv. och där är jag fortfarande.

jag har nog inte lämnat soffan mer än 10ggr idag. typiskt skönt!

1 kommentar:

Anna sa...

Vad bra att kvällen vart lyckad =)
Ring mej så vi kan bestämma dejt!
Pusss love ya din lille skit ;)