torsdag 4 juni 2009

jobb + buss + folk^2 --> flängande + trötthet

Berättade jag att jag ringde nz i måndags? Vid ungefär 23-tiden (ca 9.00 där) bestämde jag mig för att slå dom där borta en signal, inte bara för att det är kul att snacka lite skit utan också för att styra upp det här med min skatteåterbäring från det där konstiga landet.

Det var riktigt roligt, fick prata både med Michele och Staffan. Staffan föreslog lite fint att jag skulle komma "förbi" och fira nationaldagen med dom på BaraBra på lördag... jag avböjde på bästa möjliga sätt, det hade dock varit lite roligt om man ändå hade pengarna.. hahaha! "mamma, jag ska bara ta en weekend till auckland, ska du hänga med eller?!"

Igår pratade jag återigen med nz, men den gången var det inte alls ett lika kärvänligt samtal. Det var en ganska tjurig och antagligen morgontrött skatteverkstant som jag fick prata med, allt för att få fram ett nr så att jag kan fylla i mina skattepapper... rätt mycket jobb har jag allt lagt ner, och om jag har lärt känna det där landet rätt så lär det bli en hel del till. vi får väl se om jag någonsin kommer få se några pengar...

Nu har hur som min arbetsvecka dragit igång. det är en riktigt mördarvecka kan jag lova, ni som kan något om geografin runt sthlm kommer alldeles snart förstå precis vad jag menar (nej, jag orkar inte styra upp någon liten karta den här gången!).

Onsdag - Sollentuna
Torsdag - Norrtälje
Fredag - Västerås
Lördag - Strängnäs
Söndag - Enköping
Måndag - Bålsta
Tisdag - Kungenskurva

Här snackar vi flängande på hög nivå, men för att bryta allt det negativa ska jag nu bjuda på en trevlig bild som min vän Karin tog på förra måndagsfirandet (18/5)



Nu får det ta och bli lite varmare igen!
Puss och Kram

1 kommentar:

Fotografen sa...

ja skickar checken på posten....