fredag 12 juni 2009

lite för sent.

har precis kommit hem från en kväll i sthlm som inte alls skulle bli så här lång. men så brukar det ju alltid bli när man träffar zof och joakim för "en drink". zof är ju ökänd för att lyckas få med mig även om jag inte "borde". men jag säger som julia sa; jag är ju ung!

nu borde jag sova men måste bara berätta om min ytterst trevliga bussfärd från märsta. det enda jag ser fram emot när jag går av tåget är att denna torsdagkväll få sätta mig på bussen och förhoppningsvis snabbt komma hem. som tur var så hamnade jag mitt i ett gäng 16åriga lammkött. ojojoj säger jag bara, vilken potensial... eller?!

hela resan består av att dom sitter och skriker och häller ut i öl. höjdpunkten var nog dock när den mest berusade av dom alla, som även skrek högst och dessutom satt bredvid mig, skulle gå av. han är då lite för full och missbedömmer tiden då dörrarna är öppna och första fastnar med foten i dörren, han tar i och får loss foten. men vad har hänt då? jo busschauffören har redan börjat åka igen så whitetrash (som han numera heter för mig) får gå av på nästa hållplats. vilket (jag hoppas) resulterade i att han fick promenare ca 20min hem. MOAHAHHAHAHA, rätt åt honom tycker jag! mest för att han spillde öl på min sko, och inte ens bad om ursäkt!

känner mig lite som en gammal tant som sitter och klagar, men ett vill jag då säga. jag har gjort många dumma saker när jag var i tonåren, men en sak har jag aldrig gjort och det är att förnedra mig så mycket på en sl-buss som dom 16åringarna gjorde. jag har aldrig suttit och skrikit och varit allmänt störd bara för att det är kul, mina kompisar tyckte inte heller att det var något att satsa på. ingen vill vara just som han killen, whitetrash.

tänkte avsluta med att säga grattis till honom och hans vänner som verkligen har lyckats föra in den fantastiska känslan jag förknippar med märsta till lilla s-tuna. hurra! verkligen. jag skämdes liteför att dom faktiskt bor i samma stad som jag gör.

Grattis igen, och God natt.
hoppas att dom alla kommer hem ordentligt,
och spenderar resten av natten i toaletten!


"man får vad man förtjänar" som zof säger.


ps. nu är jag ledig i 6 dagar!!!!!

Inga kommentarer: