måndag 1 juni 2009

god gos morgon

jag vet att jag har varit ganska dålig på att uppdatera de senaste dagarna. låt oss skylla det på att ja faktiskt har varit ledig, så jag tog väl lite ledigt från allt annat liv också. har faktiskt smsat avsevärt mindre de senaste dagarna (det blir lätt att man smsar en hel del när man har 3000 gratis sms i månaden, halebop är bra!)

det är ju inte för ens man har ledigt som man verkligen känner att det kanske blivit lite för mycket jobb på senaste tiden, den goda nyheten är att jag inte alls har lika många tider hos VD nu i juni! så det finns ju massa saker att ta tag i när man väl har lite tid till övers, än så länge har jag inte lyckats med mer än att plantera lite mer i trädgårdslandet (är faktiskt ganska stolt över resultaten, bild kommer förr eller senare).

I fredags var det ju som sagt student här i sigtuna, vilket är ett ganska speciellt fenomen som många utomstående inte riktigt förstår sig på, charmen med det hela är att man efter ett antal år känner de flesta här, vilket både är på gott och ont. Det goda med det är att man blir bjuden till ett par studentmottagningar där man oftast springer på folk man inte träffat på år och dar. det är lite som en reunion för denna lilla stad.

Fest blev det hur som helst vad kan man annars förvänta sig när jag och Caroline började dagen med champange frukost på min altan, och jag lyckades till och med få hemsläp ;) haha, det var inte mer spännande än så att Gustav sov över. Mamma undrade ganska nyfiket på morgonen "vem har du tagit med dig hem Astrid?!" hon blev nästan lite besviken när det visade sig att det "bara" var Gustav.. För er som inte har stenkoll så är Gustav min bästa pojkkompis.




Lördagen bjöd sedan på ännu mera festligheter då Karins hemkoms skulle firas med dunder och brak, vilket det helt klart gjordes. Det trevliga med att vara hemma hos karin är att det verkligen känns som att man är ute på landet, på det positiva sättet! God mat, en hel del vin, kubb, tårta och hela kvällen avslutades med allsång i vardagsrummet!





Nu är det måndag och nu vet ju alla vad det innebär, dessutom är jag ju ledig för en gångs skull. WOHO! Så just nu sitter jag och väntar på att Jobi ska komma över och låna vår skrivare för att sedan gå ner på stan och äta lite lunch med Caroline! det kommer bli en fantastisk dag i solen på altanen!!

Ta hand om er, och glöm inte att smörja in er med solkräm om ni ska ut och pressa!

Laters!

1 kommentar:

Big S sa...

Tuuuur att du uppdaterar bloggen så att jag slipper ringa och prata med dig för att få veta vad du gör! :P

Här är Henkis ff risig, men det går åt rätt håll.
pussåkram