torsdag 18 juni 2009

om jag hade haft glasögon........

.........då kanske jag hade sett ut så här?



observera den snygga "Lasseminen" jag satt på för detta fototillfälle. mycket stiligt minst sagt. hittade tyvärr ingen bild så att ni själva skulle kunna få avgöra, men det kommer väl när jag hittar en.

var hos tandläkaren idag eftersom att mina framtänder blivit rätt snea på senaste tiden. naiv som man är tänkte jag ju att det kanske handlade om två visdomständer som skulle dras ut(när man har fyra stycken så känns det helt okej att offra två) från överkäken. Så var det ju inte.

Tydligen så har vissa människors tänder (bla mina) en tendens att röra sig framåt av sig själv, det finns ingen förklaring till detta underbara fenomen. Det har INGENTING med nya tänder som växer upp att göra, i alla fall om du frågar min tandläkare. SÅ enda alternativet, eftersom att dra ut visdomständerna antagligen inte alls skulle hjälpa min övre, övertrånga tandrad, är då tandställning.

Om jag skulle skaffa det nu skulle jag nog bara behöva ha det i 6 månader. Men med tanke på att jag nu är över 20 år, och detta endast är en kosmetiskåtgärd så skulle jag då få betala allt själv. och "allt" innebär ca 30 - 40 000kr. Kul.

Så jag får väl gå omkring med mina snea framtänder ett tag till. det bästa är nästan att man inte kan förutse om det kommer bli värre eller inte, dessutom ligger jag och biter ihop på nätterna för att det är så tajt på överkäken. kanska ska dra ut två visdomständer, för skojs skull liksom.

anyways!
blev klar med mitt nz-skatteåterbäringsformulär idag. så nu är det inskickat, finns inget mer att göra än att vänta på cashen!! :)

nu måste jag faktiskt sova, ska ju jobba i västerås imorgon. sen har jag hört rykten om att det är midsommar på fredag...? kan det verkligen vara sant?!?!!
NATTI!

Inga kommentarer: