lördag 27 juni 2009

jag säger som min systerson;

"hemma får man säga bajs. bajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajs!"

ungefär så känner jag för min fot, och för att jag måste gå omkring som ett mongo. eller måste och måste, det är väl mer så att det gör ont att gå på något annat sätt en som ett mongo. gillar kommentaren från läkaren B jag jobbade med idag då vi pratade om min penicillinkur, han uttryckte sig så här;
"men astrid, du vet väl att du kan leva ett vanligt liv även om du äter penicillin? du kan gå ut och parta och festa och clubba precis som vanligt, att man inte kan dricka alkholo när man äter penicillin är bara en myt."

mitt svar blev kort och gott;
"schysst, men det är faktiskt inte alkoholen som håller mig tillbaks för tillfället"
(och tittade lite poängterande mot min fot, vet inte om han fattade vinken eller inte...)

har annars haft en trevlig INTE-sista-dag på jobbet idag, har på något magiskt sett fått två till dagar att jobba innan juni är förbi. bästa blir nog ändå monster-passet på tisdag då jag jobbar 11h på en av våra fasta praktiker, men jag får ju raster där tillskillnad från när man jobbar på bussarna.

kvällen spenderades på andra sidan gatan hemma hos Jobi med henne, hennes mor och karin. några glas vin och massa snack om politik faktiskt. nu är det faktiskt dags att sova. imorgon har jag strikta regler om att sitta stilla, men ändå bad min mor mig att damsuga huset.. är det bara jag som ser ett problem i detta? ska även iväg på sill-lunch på eftermiddagen hemms hos Bigles och Gunner (så hoppas att Gunner inte läser bloggen idag, för då är ju överraskningen att jag ska komma förstörd ;) förutom det ska jag vila.


glöm inte solskyddsfaktorn nu i sommarsolen!!!

Inga kommentarer: