torsdag 2 juli 2009

Bajsdanken och livsnjutning

vad var det första ni fick höra imorse? jag fick ett "hej bajsdanken" av min systerson A, men jag ser det som något positivt. fast det var ju inte alls det jag tänkte på nu när jag satte mig här..

i måndags var det den 29:e juni, min pappas födelsedag, och även måndag (=måndagsfirande). det blev faktiskt helt perfekt, även om det varken blev på min altan eller rosévins drickande, satt med Z och J på ett jätte trevligt ställe nere vid vattnet i Bergshamra. längst ut på serveringen vid ett bord satt vi tre på rad och pratade om livet och döden och massa annat där emellan medan solen långsamt gick ner. Det var så avslappnat och ärligt, lite som en film (som ett äldre par faktiskt påpekade för oss att hela scenen såg ut som). Det var kanske vad vi alla behövde?

att kvällen sen slutade på Berns var nog bara ett resultat av allt vi pratat om under kvällen, det vi alla tillslut kom överens om, att det finns bara ett sätt för döden är tyvärr oundviklig. det sättet är att leva ordentligt, att skratta varje dag och njuta. att vara en livsnjutare betyder ju inte bara att man gillar att äta och dricka gott utan också att uppskatta alla andra delar av livet.

att kunna uppskatta det du har, men även det du en gång har haft utan att känna sorg eller smärtsam saknad. för livet är inget som stannar upp, det fortsätter, utvecklas och förändras utan att man knappt behöver röra ett finger. att vara livsnjutare är att kunna uppskatta varje del av livet, det lätta så som det svåra och kunna se allt för vad det är och det positiva som i slutänden kommer ut ifrån det.

Nu kom syster ner från övervåningen och berättade att någon av ongarna bajsat på golvet i badrummet, jag tycker det var ganska roligt. fast å andra sidan är det inte jag som kommer behöva städa upp det ;)

Puss och Kram

ps.
har nu anmält mig till en sommar mattekurs, och även införskaffat en besöksräknare på min blogg. seriöst ser'ni!

Inga kommentarer: