söndag 24 maj 2009

söndagkväll

vilken lugn helg. jag har gjort massa lugna saker.
  • städat i mitt rum
  • lagat middag till mamma och Lazer
  • sorterat frimärken (mest för att jag fick dåligt samvete då mamma påminde mig om att han som gav mig de osorterade frimärkena gick bort för några månader sedan)
  • sorterad och städat garaget
  • försökt klura ut hur jag ska rösta i EU-valet (om jag nu röstar)
  • planterat om min 6-åriga murgröna
  • rensat maskrosor i gräsmattan
  • dödat massa myror
  • hittat assietter jag fick från farfar
  • rensat ogräs och planerat om örter i rabatten
  • surfat alldeles för mycket
  • planerat morgondagens måndagsfirande
med andra ord har större delen av helgen spenderats antingen i soffan eller liggandes på alla fyra ute i landet. men lite produktiv känner jag mig faktiskt!

nu ligger jag här och önskar att jag hade haft en till ledig dag. men den här veckan jobbar jag BARA 4 dagar (och börjar kl 15 varje dag) och är sedan ledig HELA 5 DAGAR!! och tur är väl det med tanke på att det är student på fredag och karins fest på lördag och ordentligt måndagsfirande nästa måndag :)

Tur att det i alla fall är måndag imorgon!


ps. jag samlade på frimärken när jag var 8 eller 9 år, i fall att ni undrade. och jag hittade mitt frimärksalbum på vinden förra helgen, samtidigt som jag hittade mitt bokmärksalbum. jag samlar alltså inte fortfarande på frimärken.

Inga kommentarer: