söndag 17 maj 2009

min lediga dag!

men vi börjar med igår. då min kära bror Lazer fyllde hela 30 år, sov hemma hos honom i fredags så att jag kunde sjunga lite för honom på lördag morgonen innan jag stack till jobbet. dock så hade han tydligen glömt bort att jag sjungit för honom... typiskt dåligt! det blev födelsedags firande i en park på söder, med lite mat, tårta, vin, volleyboll och trevligt sällskap.

eftersom att man ändå inte har så mycket användning av höger tumme så "stukade" jag den när vi spelade volleyboll. ont gör det i alla fall, men då kanske jag slipper bära alla tunga saker på jobbet imorgon! bra planerat av mig!

Idag har jag pysslat och donat, har fått två jackor av min mamma, eller ja fått ärva dom av henne, en grön och en blå fjällräven parkas. hur bra som hellst ju!! sen har jag målat ramar, varit uppe på vinden, hittat mitt bokmärksalbum och flera kuvert med andra bokmärken. konstigt att jag glömt bort att jag hade så många! ni som känner mig vet att jag kan vara lite pedantisk ibland.. detta är något jag tydligen har varit i hela mitt liv. när alla bokmärken inte fick plats i albumet så har jag tydligen som 7åring sorterat upp dom i olika kuvert. konstigt vad man glömmer bort saker ibland.


ordentligt men kanske inte helt perfekt stavning

i dom kuverten hittade jag sedan rätt schyssta bokmärken, speciellt dom här fyra:

ska nog rama in dom i mina nymålade, svarta ramar och sätta upp dom på väggen. vet ju att min systerson A kommer bli riktigt avundsjuk! nu ska jag pyssla lite mer, kanske till och med sätta mig ute på altanen igen och sola och läsa.

det är så skönt att vara ledig, önskar att jag hade varit det imorgon med, speciellt eftersom att det vankas måndagsfirande!


Good bajs!

2 kommentarer:

Big S sa...

Jag vet en som skulle uppskatta en sån tavla i födelsedagspresent. *hint hint* ;)

Att du är lite anal har jag vetat länge, din lilla pedant. Du brås på morsi!

Jag skulle gärna vilja veta varför du sorterade kungar och grisar i samma kuvert?! *asg*

Astrid sa...

haha det förstår jag verkligen, men jag gillar ju den tavlan med. har faktiskt tänkt tanken, och funderar fortfarande lite på det...

tror att jag är pedantisk i röran, morsi kan ju tycka att det är stökigt på mitt rum fast än jag vet var precis allt ligger.

dessutom tycker jag att grisar och kungar passar bra ihop!