söndag 3 maj 2009

kortslutning

känns som att jag tappade bort hjärnan i helgen.. har inte kunnat koncentrera mig på hela dagen, kan inte hålla tankarna på plats riktigt. vilket gör det väldigt svårt att blogga om jag ska vara helt ärlig.

hittade igår när jag låg i zof's soffa ett program som jag nu har kollat på större delen av helgen. det går på Mtv och heter "life of Ryan" och handlar om Ryan Sheckler som vid 17års ålder blev proffesionell skateboardare. Och ja, det kanske inte är världens bästa men dom har nu på Mtv visat det oavbrutet mellan 11.00 och 17.50 i hela två dagar, det är lätt att man fastnar!

Så det är väl det enda jag har ådstakommit på hela helgen, sett två hela säsonger av "Life of Ryan". vilken bragd va?!?!

Fredagen var väldigt lyckad, jag vill inte berätta allt för mycket men det blev ju både en och två fördrinkar innan jag, zof, joakim (han stavar med K och jag ber om ursäkt för felstavningen i tidigare inlägg) och reuter ramlade in på Thaibåten. sen fortsatte vi ut i vimlet, mer än så tänker jag inte berätta!

Igår kom min kära syster hem hit och lagade middag till mig, självklart tog hon med kiddosarna och sin man och sin hund. Väldigt trevligt med massa familje kärlek. har ju mys farbrorn H som gillar att pussas med öppen mun. Kan påpeka att jag inte gillar dräggel lika mycket som han, men det är ju trevligt att han visar sin uppskattning för sin moster-oster. Vilket dom andra två ongarna självklart också gör, det är mysigt att ha dom jag som aldrig haft några småsyskon, och det känns ju som att jag bara får det roliga sidorna och inga syskon-nackdelar!

Lagade ju faktiskt middag idag, med både förrätt och varmrätt. Men mer produktiv än så har jag inte haft energi till att vara. tror att jag laddar idag inför den kommande veckan då jag förtillfället ska jobba varje dag.. börjar tvivla lite på det beslutet, dessutom blir det inget måndags-firande imorgon just på grund av det. Massa fläng och jag ska hit och dit och överallt..




nu har jag varit samlad i huvudet tillräckligt länge. så nu blir det mer tv, varför inte göra det ordentligt om man ändå har påbörjat något av ett tv-maraton.

kram och puss


ps. såg just nu att jag har ljugit. jag ska ju faktiskt jobba i nyköping istället för norrtälje. så räkna bort norrtälje-pluppen tack.

ps 2. för att det kom på tal;
Måndag - Botkyrka
Tisdag - Hässelby (ev. kungsängen)
Onsdag - Kungens kurva
Torsdag - Nyköping
Fredag - Västerås
Lördag - Enköping

1 kommentar:

Big S sa...

Vassego för maten! :)

Jag är säker på att kiddosarna gärna har dig som storasyster, speciellt E som grämer sig lite över att hon inte har några storasyskon.

Jobba lugnt!
pussåkram