torsdag 21 maj 2009

när det är lugnt på jobbet

en rolig idé slog mig idag på jobbet. det hela grundar sig hur entusiastiska och lyckliga barn blir över klistermärken.. tänk om man hade löjligt mycket pengar, eller om man fick si så där 5 miljoner kronor i månaden.

OM JAG fick 5 miljoner kronor i månaden i ett år så skulle jag införa en vecka i Stockholm eller om möjligt i hela Uppland valutan ÄR klistermärken. en vecka då barnen är rikast och man betalar bara med klistermärken. det skulle bli kul, jag lovar!
tänkt att man står där med ett Bamse klistermärke och ska köpa en Magnum mandel eller kanske toalettpapper och så kostar det en lille Skutt, eller möjligtvis en Skalman (eftersom att både lille Skutt och Skalman klistermärkena är lite mer ovanliga än Bamse)



vore det ändå inte lite roligt? :)
alla vuxna med sina jätte viktiga jobb, som alltid är så stressade och måste hinna med det ena och det andra, i en hel vecka måste dom stå och byta klistermärken med varandra. kanske skulle dom hitta tillbaks till sitt barnasinne ett litet tag. eller så skulle dom hata det och hata mig. antagligen det senare förslaget.. men ändå!

jag tycker det vore väldigt roligt.
"en liter mjölk, det blir två Bamse och en Katten Jansson Tack!"

Inga kommentarer: