onsdag 6 maj 2009

är det tisdag idag?

dagens läxa:
att ta tag i varje dag. många tycker det är en klyscha men
"carpe diem"
passar väldigt bra.

det har varit en rätt dålig dag, och utöver andra problem så regnade och blåste det. så det var sjukt kallt att sitta ute och jobba hela dagen. nu tror ni säkert att jag inte alls hade tillräckligt med kläder på mig MEN DÄR HAR NI FEL!

min outfit idag: stickade strumpbyxor, två par strumpor, jeans, linne, lång ärmad t-shirt, t-shirt, flice tröja (eller hur det nu stavas), tjock flice fodrad vinterjacka, halsduk, stickat mössa och handksar. på fötterna bar jag mina fårskinns boots. dessutom hade jag en flice filt, så kom inte och säg att jag inte hade tillräckligt med kläder! däremot så gör det inget om någon berättar för mig hur man egentligen stavar "flice"

Imorgon drar den riktiga turnén igång, och jag kommer antagligen inte kunna blogga igen förens på lördag kväll. allt beror lite på var jag slutligen kommer hamna.. kan inte direkt påstå att jag ser fram emot att hoppa runt så mycket, det kommer bli många, långa, tråkiga transporter. men det är ju ändå ett jobb och då får man ju inte ha roligt HELA tiden.

nu ska jag äta upp det sista av min kexchoklad, dricka lite lätt mjölk, kolla klart på CSI och sedan krypa ner i min sköna säng.

Until next time!
sköt om er, och se till att inte bli skjutna eller något!


ps.
har värvat ett till par personer till mitt "mer MER päron mission". woho!

1 kommentar:

Big S sa...

Fleece stavas det.

Förstår att det inte var särskilt angenämt att jobba igår, och än värre idag? (Eller det kanske inte haglade/spöregnade där du var? Hoppas inte...)

Jag tycker också att alla ska låta bli att bli skjutna. Hoppas hon mår efter omständigheterna OK? Tänker på henne en massa.