tisdag 12 maj 2009

jag är trött och törstig

igår var det måndag (om ni lyckats missa det), det firade vi! vi firade även vår väns (krigshjälten) hemkomst från landet långt borta. det blev en massa bebis snack och runt-skickande av stackars lilla tilma som var helt omringad om "tant ligan". den lilla flickan kommer bli så bortskämd både med uppmärksamhet och med presenter!

vi lagade middag, blev bara tre olika rätter då ingen kunde äta det den andra kunde. men det var kul att laga massa mat och hänga i köket tillsammans. efter ytterligare lite mer vin åkte karin (som inte drack vin) hem för att dräggla ner sin kudde och jag, caroline och josefin bestämde oss för att bege oss till carolines hemtrakter, alltså Märsta.

Där blev det lite mer rosé vin och tärningsspel med Carolines syster Veronica och hennes BF Thomas. mycket trevligt var det och som grädden på moset avslutades kvällen med nattmat bestående av smörgåstårta. vi somnade alla mycket fort och mycket nöjda med vår insatts denna måndag.


krigshjälten med lill-bruden tilma


så här kul var det


då behövs det rosé för att framkalla en mer
festlig stämning


Caroline kom sist, men hon drog igång firandet


en nöjd jobi med tillhörande nattmat

Den här veckan kommer att bli nästan lika flängig som den förra...
Tisdag - Trollbäcken
Onsdag - Trosa
Torsdag - Sollentuna
Fredag - Åkersberga
Lördag - Nacka

den 16de blir det stort kalas för min ena bror Lazer som fyller hela 30 år. Så det är bara slänga sig in i leken igen. söndag är jag ledig och ska då under den dagen inte bara vila upp mig efter den här veckan utan även ladda inför de 6 kommande arbetsdagarna vecka 21. men man ska inte klaga, jag har ju trots allt ett jobb!


Nu får det vara nog!
mer blogg en annan dag.

stay peachy!


Inga kommentarer: