tisdag 19 maj 2009

mammas uppoffring

jag tror inte att ni kan förstå hur förtjust min mamma är i vanlig traditionell köttfärssås, men det är nog en av hennes största favoriter (som alla mina syskon vet om). nu när jag skaffat mig min nya trevliga tomat allergi så får hon inte äta det lika ofta som jag tror att hon skulle vilja.

Idag lagade mamma en version av köttfärssås med en gräddsås. väldigt gott tyckte jag, men jag får ju ändå lite dåligt samvete för att mamma får offra sin älskade köttfärssås för min skull. får helt enkelt se till att bli av med min allergi, inte minst för att min favorit rätt är lasange!

det blev bara jag och carro på måndagsfirandet igår, men det handlar inte om kvantitet utan kvalitet. och det var verkligen kvalitet på det firandet! kanske lite för bra kände man idag... men det är så det ska kännas på tisdagar.

nu ska jag hoppa i duschen och sen försöka sova så mycket som möjligt.

det blev "short but sweet" idag.
laters!

Inga kommentarer: