lördag 9 maj 2009

äntligen hemma...

oj vilken vecka det har varit. har haft så fullt upp, känns nästan som att jag har varit runt hela Sverige på 4 dagar.. men det är väl kanske en överdrift.

började måndagen med att ta mig till Hammarby sjöstad för att åka till Botkyrka. Från Botkyrka till Hammarby sjöstad och sedan hem. Hem till sjöstaden och ut till Kungsängen, för att jobba i blåst och regn, HS och sedan pendeln hem. Onsdag jobbade vi i Kungenskurva, sedan stannade jag kvar i stan och åt middag med Rebecka och hennes mamma i gamla stan. sov där eftersom att jag skulle upp 5.45 torsdag morgon.

upp och nicka! 7.06 gick tåget till Nyköping, på det tåget satt jag. Från Nyköping till Dalarö var det en ca 5h båtresa, det. var. segt. Jobba 3h på Dalarö och kom tillbaks med båten till HS vid 22-tiden.. Sov hos bror på söder den natten. kände redan då att jag var rätt trött på det hela. blir ni förvånade?

Äntligen fredag, eller?! Promenad till HS för att möta dom andra kl 11.00, 1,5h resa till Västerås. Stressar som bara den med att packa ihop och räkna kassan för att kunna ta 18.30 bussen in till stan för att gå på opera med Rob och hans arbetskollegor på ABB. MYCKET TREVLIT OPERA-MEDLY! sen bar det av utför, kom hem vid 2-tiden.

upp och nicka! 8.00 stod jag på benen igen. Tåget till Enköping gick 9.52 som jag och Rob med 2min marginal hann med... för att sedan sitta i 2h på Enköpings väntesal och vänta (vad annars skulle man göra där?!) på att vd-bussen skulle dyka upp.

vill bara tillägga att jag under dessa två timmar var sjukligt kissnödig, men i väntesalen finns bara "betal-toaletter".. så jag går till cafét för att växla till mig lite mynt, men kvinna bakom disken påpekar med en ytterst dålig attityd att dom inte kan ge mig några mynt. så jag får sitta kissnödig i två timmar. DET tyckte jag inte var helt rättvist faktiskt! som tur var lyckades jag hålla mig från att kissa på mig, mest för att det hade ju varit rätt otrevligt att lukta kiss när man ska jobba.

Jobbade, åkte hem, lagade middag, gick ner till Blå med Jobi, Axel och Hedvig, drack två glas rödvin och NU ska jag äntligen få krypa ner i min sköna säng som jag längtat efter sen i tisdags! Det bästa är nog att jag jobbar imorgon med. MEN det är här i S-tuna och det är bra pengar, så man ska väl inte klaga. fast det är inte helt att rekomendera att jobba 7 dagar i veckan..

Nu är jag helt slut, men förhoppningsvis kommer det lite mer blogg imorgon efter el trabajo. Sov gott allihopa. Nu orkar jag inte mer.


Please exit to the right.

ps. tok-anna, västerås i all ära. men det är ju inte som att festa i auckland.. ;)

ps 2. nu somnade min fot.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och tro mig, AUCKLAND VAR GRYMT DENNA HELGEN!! Saknar er!