lördag 19 september 2009

vandalism

vem hatar pendeltåg?!
vad står pendeltåg för som man skulle kunna hata?!
varför?!??!?!

idag var det någon som slängde en sten på tåget, inget fönster som träffades men det var en ordentlig smäll kan jag tala om. i mitt huvud väcks ovanstående frågor... och jag undrar (och kommer nog göra det ett bra tag till) hur kan man hata pendeltåg så mycket att man går ut i skogen bara för att kasta en sten (vad jag tror) på ett satans tåg... jag förstår inte...

min klasskamrat från gymnasiet satt på ett pendeltåg när någon slängde en tegelsten igenom ett av fönsterna. passagerarna som satt vid det träffade fönstret fick skärsår i ansiktet och många fler resenärer träffades av splittret . varför gör man så mot någon annan? förutsåg inte personen som slängde stenen att han/hon kanske skulle orsaka andra människor smärta? jag förstår inte varför man vill skada andra...

man börjar ju undra vad ungdomar (nu antar jag att det är ungdomar, mest pga av alla ungdomar som bränner bilar nuför tiden) kommer att ta sig till om 5-10 år, det har ju redan eskalerat rätt rejält de senaste 5 åren. kommer man att bränna bilar med människor i om 5 år? när kommer gränsen att dras?

det här är bara sjukt.
vad gör deras föräldrar?!

jag blir bara arg och deppig när jag tänker på det.
speciellt eftersom att den största frågan är; vad ska vi andra göra för att förbättra situationen? för jag har verkligen ingen aning...

1 kommentar:

Big S sa...

Jag är tämligen säker på att det är snorungar som gör sånt där och att de är för små för att förstå vad det kan få för följder att kasta sten på ett pendeltåg. De tänker nog mer "fan vad coolt att kasta sten på pendeltåget, det smäller som fan".

I allfall hoppas jag det och att det inte är någon som planerar att kasta sten på pendeltåget för att skada okända människor...