tisdag 8 september 2009

python!

fick igång programmerings programmet python på min dator idag (tack vare min klasskamrat axel). efter det har det bara flutit på! klarade precis den andra uppgiften vi har på kommande labb, 2 av 3 är inte så illa ändå för någon som för ett par timmar sedan satt och svor över programmet.

vad glad jag blir när det funkar! när jag förstår, och gör rätt (hoppas att jag har gjort rätt) programmen funkar ju iaf som dom ska.

nu ska jag krypa ner i sängen. vilken dag. jätte mysig middag med mamma inne i stan efter lite små "tråk-shopping" och en snabb-träff med jobi nu på kvällen. vi behövde båda lite paus i pluggandet. har köpt en kul sak idag ifs, min GRAFISKA KOKBOK. beställde den från internet, billigare än i skolan och dessutom slipper jag släpa hem den EN gång mindre.

imorgon blir det middag hemma hos rebecka i gamla stan, lite pinsamt att vi inte har träffats sen i juli trots att vi båda två varit här "uppe" enda sedan augusti. men sånt är livet.

har dessutom funderat på att börja skriva om något ämne mer än att bara skriva om mig själv. för hur kul jag än tycker att det är så vet jag inte om ni uppskattar det lika mycket, eller?!

så här glad är jag just nu:

nästan lite tokig!
(credd till phös-rasmus för bilden)


Kiss & Byes på er alla!

Inga kommentarer: