söndag 6 september 2009

helt okej!

dagens bästa: henkis (min yngsta systerson) har ÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN lärt sig mitt namn, hur bra är inte det!??!!?!?! jag är riktigt hedrad! vill bara tillägga att han inte ens är 1,5år och att jag är den första av inte-kärnfamiljen vars namn han lärt sig, det är STORT.

med andra ord så är det bevisat; tjat och repetition ger resultat.
bra gjort henkis!!


gårdagens bästa: tre middag is the shit! började lite lätt med entrecôt med klyftpotatis och sås. gick sedan över till spaghetti med köttförsås. avslutade matfrosseriet ca 23.30 på McDonalds i upplands väsby med jobi och axel där det blev hamburgare, fanta och en choklad milkshake.

som ni förstår så har jag varit ganska mätt idag, but in a good way!

annars har jag hängt på skolan idag, men det var sjukt kul. vårat grupparbete är så gott som klart. (kan tyvärr inte skriva mer om det här eftersom att det finns sånna där blogg-spioner, och jag säger INGETING!) när jag väl skulle åka hem så kom jag till märsta lagom till att INGEN buss gick, vad gör man då?

jo, då går man hem till caroline. men jag kunde ju inte ringa och förvarna eftersom att jag inte hade några batterier kvar på mobilen.. så jag chansade. knackar på dörren och alf (c's pappa öppnar). jag blir inbjuden för att äta lite, vilket jag inte kunde tacka nej till (det doftade alldeles för gott i huset). Väl i köket inser jag att caroline inte är hemma, så det blir en liten pratstund med alf och anita innan det är dags att springa till bussen. mycket trevligt, vi pratade om andra världskriget och om cirkus- och zoodjur. :)

konstigt, men trevligt.
MEDDELANDE TILL CAROLINE:
var hemma nästa gång jag ska komma och överraska dig, tack!


nu ska jag laga middag, blir bara en idag!
sista mottagningsveckan påbörjas imorgon, kommer kännas tomt sen när man går till skolan inte har några phösare som hänger med en hela tiden :(

Byes!

1 kommentar:

Big S sa...

Har skrivit om det i bloggen nu, så du vet. ;)