lördag 17 oktober 2009

pluggpaus

efter att lydigt ha suttit i två timmar och pluggat så tappade jag helt plötsligt koncentrationen.. jag vill göra något, vill inte sitta ensam i det här huset helt isolerad från omvärlden. jag vill umgås, skratta, planera tack-gasquen, städa. ALLT är bättre än att läsa om den flexografiska trycktekniken.

tror att koncentrationsförmågan försvann när jag insåg att jag på två timmar endast gått igenom tre delfrågor..

nu är frågan; ska jag åka in till stan och laga middag och plugga med alfa-axel ELLER stanna hemma och försöka hitta tillbaks till min koncentration?

vet ju vad jag helst vill göra, men är det verkligen det smartaste valet?
hmmm... snacka om att vara kluven.

Byes!

1 kommentar:

Big S sa...

Två timmar? Det låter lite tidigt att tappa koncentrationen så fort. En tenta är ju fem timmar. ;)

Annars är det där ett välkänt fenomen, det där "jag-vill-göra-vad-som-helst-förutom-att-plugga". Aldrig är väl studentlyorna så välstädade som under tentaperioden. :D

Lycka till med kisseriet, och pluggandet med för den delen!
pussåbajs