lördag 3 oktober 2009

jag har rena lakarn i sängen, och världens bästa säng. ibland kan man ha kakan och äta den med, i alla fall för en natt :)

har varit lite uppochner efter att jag började på KTH, skolan har tagit största delen av min tid och resten har gått till att pendla. har egentligen inte haft tid att fundera över mina prioriteringar, rädslan över att kanske missa ngt på skolan / med klassen / i sektionen har varit för stor för att ens fundera över att byta ut några aktiviteter.

på något konstigt sätt har man hamnat i en väldigt stark sammanhållen grupp, det konstiga är att man spenderar så mycket tid med människor man knappt känner. man skojar och busar och festar och dansar och pratar om skolan, men mycket sällan kommer man in på något mer personligt (detta gäller inte för alla, men för många).

det går inte riktigt ihop i mitt huvud, hur man kan trivas så bra med människor man knappt känner, hur man kan känna sig så trygg i deras sällskap och framför allt hur mycket annat (än bakgrund) man har gemensamt.

men jag ville ju komma iväg, starta om på nytt, precis som jag gjorde i chamonix och i auckland. fast den här gången är det på riktigt. nu är det dags att bygga ett "riktigt" liv med de här människorna inte som i cham och akl där man visste att man inte skulle stanna för alltid. förhoppningsvis kommer dom tycka om mig i framtiden med, tex som med zof :]

ibland får man det man önskar sig... jag önskade mig en ny start, men ändå kan jag sakna närvaron av de människorna som verkligen känner mig.


ska inte fundera mer på det här nu när min nybäddade säng ropar på mig!
sweet dreams

Inga kommentarer: