torsdag 1 oktober 2009

på pendeln

efter en trevlig middag i gamla stan begav jag mig hemåt.

sitter och halvsover på tåget när killen mittemot mig med väldens största väska ska ut, redan där blir jag irriterad var 2 sekunder ifrån att somna och han väckte mig. sitter och halvslumrar med min ipod på då mannen mittemot mig (inte han med väskan doh) som är ganska ordentligt berusad petar på mig och räcker över sin mobil.
hans (antar) kompis säger några ord till mig och det var det (nej, det var inte vad han sa som irriterar mig utan hela grejen)...

nu undrar jag; var tyckte han att det var läge att "skoja till det"?!?! vad tänkte han när han ser en betydligt mycket yngre tjej sitta och halvsova/se allmänt trött/sliten ut. varför ville han störa mig och dessutom få mig att känna mig obekväm?! varför jag?!?!?!

det var inte roligt, det var bara obehagligt, dessutom var jag tvungen att sitta och blunda resten av resan så att jag skulle slippa få kontakt med honom igen.

ibland gillar jag verkligen inte folk.
just nu är ibland!


wtf!!!

2 kommentarer:

Ponder sa...

Har du aldrig varit full?? ;)

Astrid sa...

jo, men jag brukar inte störa stackars små förkylda flickor när jag är full!