tisdag 27 oktober 2009

för ett år sedan

ibland är det nästan lite komiskt hur snabbt tiden går. satt på bussen idag och funderade på mitt senaste år, från oktober 2008 till idag.

Så mycket jag har hunnit med under det här året. Så mycket som också inte hanns med.

Minns fortfarande den där spännande känslan när jag precis hade bokat min flygbiljett till auckland, jag var hemma hos Bella, som jag umgicks med så mkt då. Nu har jag nog inte pratat med Bella på 3 månader...
Så konstigt att tiden kan förändra så mycket, hjälpa eller stjälpa förhållanden, ge och ta liv, förinta och bygga upp kärlek.

Åren går så fort nu, ibland skulle jag bara vilja stoppa vissa stunder, ibland önskar jag att veckan var två dagar längre så att jag skulle kunna hinna med allt jag vill.

idag har jag tänkt mkt på min familj (?), saknade min syster och hennes skitungar det var alldeles för länge sedan jag var där, saknade axel och maja, lasse och lisa. hade varit trevligt om alla hade kunnat komma på familjemiddag i helgen, men vad jag vet så blir det bara syster och co som kommer, inte ens jag "har tid". Om jag hade mer tid över skulle jag åka till uppsala så ofta jag kunde, umgås med mina vänner där och med mina syskon (ja för nu hänger ni allihopa där och jag är ensam i sthlm, typiskt elakt).


Det är höst och jag känner hur humöret börjar sänkas i takt med att det bara blir mörkare allt tidigare på dygnet. Längtar tillbaks till NZ, längtar mig bort, men jag vill ändå stanna. Jag trivs för bra på Medieteknik för att vilja byta bort det. :]

inga mer dystra tankar!
idag är igår imorgon!

kiss & byes

1 kommentar:

Anna sa...

Synd att du känner dig ensam i sthlm, puss