onsdag 16 juni 2010

Fotbolls VM

Nu när jag inte har något jobb så har jag desto mer tid till att kolla på fotbolls vm, har inte missat en endaste match hittills och tänker  fortsätta så länge det går. Tyvärr har det inte varit det roligaste fotbolls vm. Bästa matchen hittills måste nog vara gårdagens mellan Cute d'Ivoire mot Portugal.

De två underdogs som jag håller på, var av en man knappt kan kalla underdog, är Nya Zealand (konstigt va?!) och just Elfenbenskusten. Vore ju kul om någon av dom gick vidare till slutspelet.
Dock tror jag på Spanien som totalvinnare.

Nu har jag inte tid att skriva mer, om 3min början matchen mellan Honduras och Chile.
vi får se om dom överraskar och ställer upp med en offensiv toppen match..

Om ni vill ha uppdateringar om VM så finns det en bra sida HÄR


ps. bäst hittills måste vara Nordkoreanen Jong Tae-Se som grät då landets nationalstång spelades.

Inga kommentarer: