onsdag 16 juni 2010

Att-Göra-Listan

  • Tvätta stakeket med målartvätt
  • Måla staketet
  • Spika stuprännan
  • Spola av altantaket
  • Hitta en Golv-hanverkare
  • Måla om mammas rum
  • Packa ner böcker från bokhyllan 
  • Städa ur "skräp"-skrivbordet
  • Städa ur "ute"-skrivbordet
  • Byta axelband på vita klänningen
  • Sy om kavajen till en frack
  • Plantera om eller ut kryddplantorna
  • Laga gröna klänningen
  • Scanna in bilder 
  • Tvätta och måla om "altan"-staketet
  • Rensa ogräs och lägga bark i rosenrabatten
(uppdaterat den 17 juni)

    Det har ju börjar ganska bra i alla fall, och fracken är jag ju faktiskt nästan klar med, den lär bli överstrykt imorgon. Man kan ju säga att jag har lite att göra, så jag behöver inte bara sitta still och pilla mig själv i naveln hela dagarna..


    Fick ett par jätte  fina och sköna sockor av mamma idag som jag vill visa er, här kommer dom!

    3 kommentarer:

    Big S sa...

    Jag vill ha de där tre böckerna som kommer från farmor: Onkel Toms stuga, KLockorna klämtar för dig och så en till. Så dom behöver du inte packa undan.

    Astrid sa...

    klockorna klämtar har jag inte sett, men ska lägga den på minnet. tänkte faktiskt ta och läsa onkel toms stuga.. vet inte vilken den sista är, men kommer att göra två högar med böcker. det som inte ska skänkas bort kommer att stanna i bokhyllan, så oroa dig inte.

    ps. fast det vore bra om du kom på vad den sista boken hette, är den jätte gammal?

    Big S sa...

    Dom är i en serie - ryggarna ser likadana ut. Borde inte vara så svårt att hitta ;) + att mamma vet att jag vill ha dom.