lördag 8 maj 2010

trött dag

vaknade upp i morse och mådde ungefär sämst, eller med andra ord; precis som jag förtjänade.

blev en härlig eftermiddag i det kalla stockholm. efter att budgetmöte som kändes som att det varade för evigt så lyckades jag och mina vän sombo äntligen få ihop några bra siffror och avsluta för dagen.

Max kom och mötte upp oss och så tog vi en promenad från skolan ut till djurgården, kallt med trevligt. Sen blev det öl på kryddhyllan inne på gröna lund, passade tom på att köpa grönan-kortet så nu har jag gratis entré hela sommaren... vilket kanske är bra med tanke på att rätt många av mina kompisar ska jobba där i sommar, och eftersom att jag själv än så länge inte har något jobb så kanske jag får hänga där som deras maskot.


Är hemma nu, sitter i soffan och känner mig helt förstörd.. är jätte trött, har suttit och läst igenom massa jobb annonser, pillat på mitt personliga brev samt letat bostad. enda nackdelen med att söka bostad är ju att jag inte vet om jag kommer ha någon inkomst i sommar, och då är det ju inte alls ultimat att ha en bostad man måste betala för.


anyways, ska snart ta och åka tillbaks till stockholm till max, och imorgon ska jag ta det så lugnt det bara går bortsett från allt skolarbete som ska fixas.


Nu ska jag packa ihop mina saker och snart sätta mig på bussen...

Kiss & byes

2 kommentarer:

Big S sa...

Blir det inget vaccin-jobb i sommar?

pussåkram

Astrid sa...

nope..
fick höra på omvägar att dom inte behövde min tjänst längre.. så det var ju lite trist..