måndag 8 mars 2010

tjuvlyssnade på bussen

har tagit mig ända ut till Sigtuna nu för att försöka få lite pluggro... Måste verkligen ta mig samman och satsa på matten, det går så där just nu va...

any ways så åkte jag bussen ut hit och bakom mig satt det två tjejer ca 10år och pratade och jag kunde inte hjälpa att tjuvlyssna när dom började prata om att dricka.. (innan dom kom in på alkohol hade dom pratat lite lätt om svarttaxi)

Tjej1: Jag ska aldrig dricka när jag blir stor!
Tjej2: Varför då? Inte ens vin på fina fester heller?
Tjej1: Nej, jag vill inte riskera något. man dör tidigare om man dricker och jag skulle aldrig riskera något speciellt inte för barnets skull. DESSUTOM kommer dom som kör svarttaxi att ta dig om man har druckit.
Tjej2: (efter en stunds tystnad) Jag skulle ändå aldrig dricka mer än ett halvt glas vin.

Sen var jag tvungen att gå av bussen, men det jag är mest intresserad av är ju om dom verkligen kommer leva upp till sina ord ;)

Inga kommentarer: