söndag 26 september 2010

museet vs turistbyrån

Många av er kanske inte vet att jag är något av en historienörd när det kommer till sigtunastad.

Det hela började då jag sommaren 2004 fick jobb på turistbyrån i sigtuna, jag fortsatte att jobba där de kommande 3 somrarna.
Det var ett helt okej jobb.

Nu har jag blivit extra anställd på sigtunamuseum.

Så vad har vi för skillnader?
(M-museet, TB-turistbyrån)

1. M får inte besök av stadens fyllon
2. M har tydliga instruktioner
3. M har ett kassasystem som funkar (dock ej optimalt)
4. TB har lite fler besökare
5. M har fler än 2par extra nycklar
6. På M får man sitta ner i receptionen
7. På TB jobbade man sällan ensam
8. På M känner jag mig (tråkigt nog) mer behövd än på TB

Sen gör det ju inte något att jag får bättre betalt på museet ;-)

Nu ska jag ägna mig mer åt min tildabok.
Published with Blogger-droid v1.6.0

Inga kommentarer: