lördag 20 november 2010

att komma iväg.

sitter hemma hos mamma.

sitter bara och kollar runt på internet, lyssnar på musik och tar det lugnt.
Ingen stress och inga måsten idag.

Livet är så fyllt med oro, besvikelse, stora frågor, stressmoment, vilja men inte inte tillräckligt mycket ork.

Ibland önskar jag att det fanns någon plats där alla ens vänner alltid var, så när man själv hade tid kunde man åka dit och umgås. Bara på ens egna villkor, lite själviskt jag vet men det är faktiskt MIN önskan.
Jag blir stressad av att veta att jag "måste" ringa någon för att vi "måste" ses snart. Ibland är det inte lätt att plugga heltid, fightas med CSN, ha två jobb och dessutom försöka hinna träffa sina vänner.

Är glad att jag och Max i alla fall sover med varandra nästan varje natt, så att vi faktiskt hinner träffas lite på kvällen och på morgonen. Annars vet jag inte när det skulle finnas tid för det. Och DET vore faktiskt JÄTTE tråkigt. 


Ska ta och runda av nu, krypa ner i en annan säng än min vanliga, sova några timmar för att imorgon sitta på jobbet och plugga matte.


På måndag börjar allt om igen.
Spännande.




ps. om ni vill ha lite lugn musik som passar en lugn kväll så kolla in Antony and the Johnssons på Spotify.

Inga kommentarer: