torsdag 27 november 2008

det är riktigt nära nu..

Har jag resefeber? neeeej, det tror jag inte.
Bara lite fjärilar i magen, förväntan och nyfikenhet!

8 dagar kvar och det börjar äntligen kännas verkligt.
Håller på och fixar hela dagarna med papper och formulärer, packlistor och ekonomi. har jag tur så lyckas jag få det att gå runt, har redan fått ett svar på en jobbansökan (yeahe!) och folk nästan slåss om mig på flatmates/share-accomodation sidorna.
Var ganska nära att tacka ja till ett par, men väntade tills dess jag hunnit prata med min kontakt i Auckland som så snällt talade om för mig att Elerslie (där dom bodde) motsvarar ungefär Upplands väsby, så jakten fortsätter!

Ringde kontakten (S) igår och fick lite tips och även ett jobb, jag ska nu importera ca 2kg inlagd sill till Auckland. Hur är detta möjligt? tänkte jag först (och det kanske ni också gör). Jo det är tydligen så att organiska produkter som ligger i obrutna original förpackningar där ursprungsland även finns med får man ta med sig in. Tur för S, minde kul för mig om jag kommer fram och alla mina kläder luktar sill....

Nej nu är gäller det att ladda inför en hejdå-fylld helg!

Tidelli-fucking-pom!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej! jag har lånat en av dina bilder till ett projekt om Oceanien. Ville bara vara medveten om att jag har lånat bilden! ;)